2019. szeptember 4., szerda



A macska

Későn érkeztem haza anyámtól. Népligetnél az aluljáró szokásos zsúfolásága fogadott, árusok zsibongtak, rohanó emberek ütköztek nekem, bőröndök kerekei dübörögtek.
A hármas metró megint nem járt. A lejárata előtt BKV ellenőrök strázsáltak. Morogván sarkon fordultam, elindultam felfelé, hogy megkeressem a metrópótlót. A sarokban megláttam az ágrólszakadtat. Még tegnap reggel figyeltem fel rá, amikor Lili kihozott Népligetbe. Valaki kartondobozt csúsztatott alá, azon kuporgott. A májkrém, amit tegnap tettem elé, érintetlenül feküdt mellette. Odaléptem. Rám sem pillantott, füle sem rezdült. Óvatosan felemeltem. Ahogy tenyerembe szorítottam az apró fekete szőrpamacsot megrándult és gyenge, nyivákolásnak alig nevezhető hangot hallatott.
Bedugtam a nagykabátom alá, hazaviszem Lilinek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban