2023. december 26., kedd

 


Meglepetés

 
Szememre simult a kötés. Áron gyengéden húzta meg a csomót, én meg izgatottan hagytam, hogy vezessen. Megbíztam benne, ráadásul imádtam a meglepetéseket.
Hallgattam a kocsi duruzsoló hangját. Két nap múlva karácsony és tuti kitalált valami izgalmasat, hogy meglepjen. Annyira szeretem!
Mindenki tudja, aki ismer, hogy a karácsony számomra szent és sérthetetlen. Nem az ajándékokról szól, sokkal több annál. Áron mindig is értette, miközben időbe telt, amíg a családom megtanulta elfelejteni az ajándékokat, és mostanra eljutottunk odáig, hogy minden kötelezettség nélkül élveztük az együttlét örömét, ami azt jelentette, hogy bárki mondhatott nemet a programokra, az összejövetelekre. Semmi nem volt kötelező, és nem voltak elvárások. A karácsony végre a szeretet és a béke ünnepévé vált.
Ezzel minden gyermekkori, karácsonyi vágyam teljesült. Egyet kivéve.
Évek óta nem láttam havat karácsonykor. Talán nem is hiányozna annyira a fehér karácsony, ha nem emlékszem gyermekkorom teleire: a hatalmas pelyhekben szakadó hóesésre, a magas hókupacokra, amik mögül ki sem látszottunk, a feljegesedett szánkópályákra, hóemberekre, hócsatákra.
Szívesen újra éltem volna gyermekkorom hófehér karácsonyait, de úgy tűnt, valami nagy baj van a világgal, mert nálunk már szinte soha nem esik a hó. Miként lehetséges, hogy a sivatagban pedig igen?
Áron nemrég azt mondta, kifordult a világ a sarkából, és én kezdtem elhinni neki.
– Majd én visszafordítom neked – ölelt magához.
Nem hittem, és nem is akartam igazán. Jók voltak azok a gyermekkori karácsonyok, de itt és most is jó volt az életem Áronnal. Semmivel és senkivel nem cseréltem volna.
Azért egy kis hónak örültem volna, mert fehérré tenné a karácsonyt, és talán meghittebbé az ünnepi várakozást.
A lehetetlent kívántam, és mint tudjuk, csodák nem léteznek.
Most, amikor Áron bekötötte a szemem, mégis izgatottan verdesett a szívem. Vajon hová megyünk?
Áron karácsonyi dalokat kapcsolt a kocsiban, és együtt énekeltük a jól ismert karácsonyi slágereket. Már nem zavart, hogy nem láttam semmit a környezetemből. Áron jól vezetett, és nyilván az autópályán haladtunk, mert egyenletes tempót diktált. Éreztem az autóillatosítót, ami összekeveredett Áron fás-fűszeres, férfias illatával. Meghitten ölelt körbe a kocsi kellemes melege, halkan duruzsoló hangja.
Teljesen elveszítettem az időérzékemet. Mire megálltunk, eltelhetett fél óra, de akár sokkal több is. Valójában talán több is volt, mint fél óra, a lejátszott karácsonyi dalok számából ítélve.
Áron finoman megszorította a térdemet.
– Megérkeztünk.
– Úgy izgulok – vallottam be.
– Én is – felelte és futó csókot lehelt a számra. – Nézd meg!
Mivel szerettem a meglepetéseket, mindig megtelt a szívem kíváncsisággal, és izgatottan vártam, hogy lekerüljön a kötés a szememről.
Áron közelebb hajolt hozzám. Éreztem a teste melegét, az ujjai finoman értek a bőrömhöz, miközben kikötötte a csomót, és végre újra láttam. Először csillogó tekintetét pillantottam meg, és boldogan rávigyorogtam. Gyengéden megsimogatta az arcomat.
A kocsi meghitt melegében képes voltam kizárni a külvilágot, és úgy érezni, senki más nem létezik rajtunk kívül. Amikor végre kipillantottam az autó ablakán, leesett az állam, mert tényleg úgy tűnt, senki nem létezik a világon, csak Áron és én. Ráadásul, vakítóan fehér táj, égbe nyúló hegyek vettek körül. A napfényben szikrázott a hó, amerre néztem. A fenyőfák zöldje alig látszott ki a vastag, csillogó hótakaró alól.
A szívem izgatottan dobogott. Tényleg lementünk a térképről? Miféle csoda ez?
– Tetszik? – kérdezte Áron fojtott hangon.
– Gyönyörű – suttogtam áhítattal.
Erre vágytam gyerekkorom óta. Könnybe lábadt a szemem a meghatottságtól, és csodálkozással figyeltem az előttünk álló kis faházikót. Úgy éreztem, egy mesebeli hógömbbe csöppentem, és a világosszürke égre pillantva olyan érzés kerített hatalmába, hogy hamarosan meghasad a felhők szövete, és kiszabadulnak az eddig fogvatartott hópelyhescskék, hogy friss takaróval vonják be a tájat.
Alig vártam a hóesést.
De hát karácsony van – jutott eszembe.
– Megszöktünk a világ elől? – pillantottam Áronra félszegen.
Ő komolyan bólintott.
– Meg ám!
– Karácsonykor? – pislogtam.
– A karácsony az elfogadás ünnepe. Hiszen te mondod mindig: a karácsony attól szép, hogy semmi nem kötelező!
Valóban én mondogattam. Sosem bántott, ha a családom bármelyik tagja úgy döntött, hogy másképpen töltené az ünnepeket, és nem velem. Mert a kötelezőségeket én is utáltam, és szerintem a vértizzadós megfelelni akarás éppen a lényegét veszi el a karácsonynak. Ettől függetlenül, én mindig élveztem a családi összejöveteleket, és sosem terveztem a családomtól távol tölteni az ünnepeket.
Eddig.
Mert most ez így annyira természetes volt, és annyira jó.
– A szeretet ünnepe – javítottam ki szelíden Áront.
Bólintott.
– A szeretet egyenlő az elfogadással – mormolta. – Ha igazán szeretsz valakit, elfogadod feltételek nélkül, pontosan úgy ahogy van. Ha igazán szeretsz valakit, sosem akarod megváltoztatni.
Megöleltem ott a kocsiban, majd kipattantam. A bakancsom talpa alatt megcsikordult a hó, és mellbevágott a hideg. A vastag, kötött pulóver felett megdörzsöltem a karjaimat. Áron szinte azonnal mellettem termett a kabátommal. Felvettem, és kedvem támadt magamhoz ölelni az egész tájat, végig simítani a havon.
Nem fogtam vissza magam. A tenyeremet odafektettem a vastag, puha hótakaróra. A bőröm gyorsan átfagyott, és kipirult, mégsem szegte kedvemet ez az aprócska kellemetlenség. Felvettem a meleg, bélelt kesztyűmet, hogy hógolyót gyúrhassak. Tökéletesen tapadt a hó, és hamarosan fergeteges hócsatát játszottunk Áronnal, majd a puha hóba fekve – kezünket, lábunkat széttárva – hóangyalkát készítettünk, mielőtt bementünk a meleg házikóba.
Várhattak bennünket, mert bár a házikó üresen állt, a kandallóban ropogott a tűz, és odabent minden karácsonyi pompába öltözött. Az ajtókon és a lépcső korlátján zöld girlandok lógtak, piros és arany masnikkal. A nappali kanapéján piros pléden fehér díszpárnák sorakoztak, a kisasztalon adventi koszorú, mellette üvegtálban narancs. A sarokban egy gyönyörűséges, plafonig érő fenyőfa állt fényfűzérekkel felaggatva. Imádtam a gyanta illatát.
– Mit szólnál egy forrócsokihoz? – ölelt meg Áron szeretettel.
– Pompás lenne – válaszoltam hozzá bújva.
Játékos puszit hintett az orrom hegyére:
– Máris hozom, addig helyezd magad kényelembe.
Odakucorodtam a kanapéra, ahol a párnák mellé még egy meleg takarót is készítettek. Magamra húztam. Eddig nem is éreztem, mennyire átfagytam. Jólesett kicsit átmelegedni a tűz mellett. A kandallóban narancssárga lángok fel-felcsaptak, pattogva szikrázott egy fahasáb. Órákig tudtam bámulni a tűz játékát.
Áron is visszaérkezett két gőzölgő bögrével, talpa alatt megreccsent a parketta. Elvettem tőle a kakaót, két tenyerem közt szorongattam, az édes-habos csokoládé illat az orromba kúszott. Annyira tökéletes volt a pillanat.
Áron lehuppant mellém.
– Azt hiszem, most három napra tényleg megszöktünk a világ elől – mosolyodott el elégedetten, miközben elnyújtózott mellettem. – Nincs térerő, se telefon, se internet, se tévé. Nincs külvilág, csak mi ketten vagyunk.
– Tökéletes. Ennél tökéletesebbre nincs is szükségem.
– Tudtam, hogy tetszeni fog.
Belekortyoltam a forrócsokiba. Felmelegített. A nyelvemen szétoszlott az édes, kakaós, fahéjas íz. A fahéj az egyik kedvenc téli fűszerem, és tökéletesen illik a forrócsokihoz. Emellett megéreztem benne az alkohol tüzességét is.
– Rumot is raktál bele? – kérdeztem vigyorogva.
– Csak egy egészen kicsinykét megbolondítottam – kacsintott rám Áron.
Mi tagadás, eszméletlenül jól eltalálta az ízesítést. Mint amúgy mindent. Mindig kitalálta, éppen abban a pillanatban mire van szükségem. Tökéletesen egy hullámhosszon voltunk, velem rezgett.
Odabújtam hozzá, apránként kortyolgattam a forrócsokit, hogy minél tovább tartson.
– Nyugi! Ha elfogy, hozok másikat – ölelt meg. – Tele van a hűtő és a kamra. És szerintem lesz valahol egy szánkó is, amit ki kell próbálnunk.
– Szánkó – ültem fel hirtelen.
– Mert imádsz szánkózni!
– Ezt te honnan tudod?
– Mesélted.
– Mit? Hogy imádok szánkózni? – döbbentem meg. Nem emlékszem ilyesmire.
– Nem konkrétan azt! – nevetett fel Áron vidáman, csillogó szemmel. – Ahogy hallgatom a gyerekkori történeteidet, átjön. Ezért aztán gondoltam, ha már itt vagyunk... – Megrántotta a vállát. – Itt és most minden lehetséges.
Elhittem neki.
Mert ő tényleg kifordította a világot a sarkából a kedvemért, és valóra váltotta az álmaimat.
A tekintetem az ablakra siklott. Odakint hatalmas pelyhekben hullott a hó. A hófehér, táncoló pihéken megcsillant a nap fénye, mintha megannyi szikrázó angyaltoll repkedett volna körülöttünk.
Közeledik a karácsony, és az angyalok megérkeztek.
Talán tényleg egy karácsonyi hógömbbe léptünk be.
Áron az ölelésébe vont, és a meghitt, meleg szobából, a kandalló mellől gyönyörködtünk a hóesésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés ebben a blogban